Webinar: Klantcontact en Interactie in het publieke domein #vbnb

Geschreven op 12 april 2017

Op 9 maart waren Frank de Goede (SIMgroep) en Ewoud de Voogd (HowAboutYou) in een webinar in gesprek over een nieuwe visie op klantcontact en interactie in het publieke domein. Zij vatte onder andere de inzichten uit het boek 'Van buiten naar binnen' voor je samen en wezen kansen aan om je dienstverlening echt te verbeteren. Het webinar en de presentatie zijn terug te kijken.

Veel gemeenten investeerden de afgelopen jaren stevig in de ontwikkeling van de dienstverlening. In de vorm van toptaken-websites, het organiseren van webcare, etc. Tegelijkertijd is de informatiehuishouding goed op orde gebracht met basisregistraties en zaaksystemen. De basis staat, maar zijn de prestaties nu echt al verbeterd?

Steeds meer gemeenten vertonen interesse in newsrooms. Voor een sessie bij de gemeente Utrecht waren er 200 aanmeldingen voor 40 plekken! Tegelijkertijd worstelen teamleiders en hoofden Communicatie en Dienstverlening van lokale overheden met hoe je de organisatie meer van buiten naar binnen kunt laten werken. De online mogelijkheden om met inwoners, buurten en groepen belanghebbenden samen te werken, groeien snel. Is een newsroom inrichten het antwoord?

Het is tijd voor een afdeling klantcontact & interactie!

Ben jij het eens met deze stelling? Hoe ga jij participatie, communicatie en dienstverlening door ontwikkelen? Kijk nu het webinar terug en laat je inspireren. 

webinar terugkijken

(Let op, voor het bekijken van deze en volgende webinars is het nodig je eenmalig in te schrijven.)