Wie is de slimste klantcontact organisatie of medewerker?

Levi • 3 minuten leestijd • 11/03/2020
Nieuws, Webcare
Featured image

Medewerkers op basis van een spelelement toetsen en trainen op klantcontact vaardigheden, dát is de nieuwe Klantcontact Quiz. Het gratis (online) kennisspel voor klantcontact organisaties kent 2 jaarlijkse awards: ‘de slimste klantcontact organisatie’ en de ‘slimste klantcontact medewerker’. Het doel van de Quiz is volgens organisatoren Inspire en Woonoz om het werk in de klantcontactsector positief te belichten. Mede daarom ondersteunen en sponsoren wij dit initiatief van harte!

Dit bericht verscheen eerder via Inspire Sourcing Solutions en CustomerFirst.

Meer aandacht voor het vak en haar specialiteiten

Doelstelling van de Klantcontact Quiz en de bijbehorende award uitreiking is om het werken in de klantcontact sector op een positieve manier te belichten. Ilja Gleiser, CEO van Inspire, vertelt: “de klantcontactsector kampt al jaren met een ondergewaardeerd imago, waarbij veel mensen bij een baan in het klantcontact nog steeds denken aan eentonig werk of het verkopen van producten en diensten. Dit is natuurlijk geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. Er werken dagelijks honderdduizenden mensen in een klantcontactfunctie en in een verscheidenheid van sectoren: van een contactcenter bij een telecom provider of de politie, tot aan de gemeente of een ziekenhuis. En van klantenservice medewerker of webcare specialist, tot Supervisor, Planner of Customer Journey Expert: werken in het klantcontact is heel divers en wordt ook steeds complexer, bijvoorbeeld door het gebruik van steeds meer ICT systemen. Met de Klantcontact Quiz willen wij ons steentje bijdragen aan het creëren van een leukere sector en met meer aandacht voor het vak en haar specialiteiten.”

klantcontact-quiz-logo_OBI4wan

Ook Spotler Engage sluit zich aan bij de Klantcontact Quiz. Volgens CEO Alexander de Ruiter is dit een prachtig initiatief om de klantcontactsector positief te promoten. “Daar komt bij dat de Klantcontact Quiz niet zomaar een event is met een spelelement. Deelnemers worden ook echt getraind op sectorkennis en vaardigheden. Medewerkers, organisaties en de sector zelf kunnen hier echt profijt uit halen. Door dit initiatief te ondersteunen hopen we een bijdrage te kunnen leveren aan de kwaliteit van klantcontact en uiteindelijk ook aan blije consumenten.”

Kennis en bewustwording van vaardigheden

De Klantcontact Quiz is meer dan alleen een quiz. Anja Hulsenboom, Directeur Woonoz Nederland legt uit: “Met ons initiatief en platform willen we de sector ondersteunen met meer kennis en bewustwording van de vaardigheden die je nodig hebt om het vak goed uit te oefenen. De Quiz bestaat daarom uit 30 leerpunten en duurt ongeveer 60 minuten. Elk jaar veranderen de leerdoelen om de Quiz leuk, spannend en relevant te houden. Bij aanvang van de Quiz wordt de deelnemer getoetst op zijn algemene kennis van generieke klantcontactvaardigheden. Vervolgens wordt de deelnemer getraind op deze vaardigheden en wordt de Quiz wederom afgesloten met een kennistoets. Bij het bepalen van de winnaar van de Klantcontact Quiz, op team- en medewerkersniveau, wordt gekeken naar de hoogste behaalde score van de eindtoets, in combinatie met de kortste quiztijd en/of de grootste leercurve. Op deze manier brengen wij het beste van een spelelement en kennismanagement samen binnen 1 platform.”

klantcontact-quiz-banner_OBI4wan
Geïnspireerd? Deel dit bericht!
Levi Witbaard
Ik help anderen graag op weg met kennis en inspiratie over marketing, customer engagement en chatbots. Steeds vanuit verschillende invalshoeken, wat vrij vertaald neerkomt op "toffe mensen en organisaties succesvol maken met de nieuwste tools, technieken en tactieken." Dat dus.

Gerelateerde items

Spotler Engage • 5 minuten leestijd • 15/01/2024

Zo ga je via WhatsApp zelf het gesprek aan!

WhatsApp is al jaren een van de meest laagdrempelige en populaire manieren om met doelgroepen snel en direct te communic...
Lees verder Arrow right
Spotler Engage • 7 minuten leestijd • 12/11/2023

Hoe richt ik mijn klantenservice in? Een complete handleiding!

Herken je dit scenario? Jouw product is top-of-the-line en je hanteert marktconforme prijzen, maar toch blijven de klant...
Lees verder Arrow right
Spotler Engage • 4 minuten leestijd • 15/08/2023

Omnichannel, chatbots en monitoring belangrijkste voor optimale bereikbaarheid

Al ruim 10 jaar is Spotler Engage partner voor het publieke domein. Met oplossingen voor webcare, messaging, chatbots, m...
Lees verder Arrow right