Reputatie-
management

Meet de reputatie van
bestuurders en
adviseer de organisatie

direct aanmelden

volg de cursus en word een reputatiespecialist

 

Heb je het gevoel dat jouw wethouder steeds meer onder vuur ligt? Of ben je juist nieuwsgierig naar het imago van je bestuurder, omdat je aan zijn of haar positionering wil werken? Of wil je checken of de prioriteiten en kernwaarden van het college ook zo overkomen op ‘de buitenwereld’?

Reputatiemanagement Aart Paardekooper HowAboutYou

Reputatiemanagement HowAboutYouReputatieanalyses geven handvatten

Met een speciale methode krijg je grip op wat er op social media over jouw bestuurder wordt gezegd. Centraal staan de leiderschapscriteria ‘betrouwbaarheid’, ‘betrokkenheid’ en ‘competentie’. In OBI4wan leer je beelden en meningen over je bestuurder of organisatie door deze ‘analysebrillen’ te bekijken. Zo kom je er snel en doelgericht achter wat de online reputatie is. Dat is niet alleen belangrijk om te weten, ook adviseer je zo met gezag over zijn/haar positionering en communicatiestappen. Onmisbaar voor corporate communicatieadviseurs, bestuursadviseurs en woordvoerders.

  

 

 

Voorbeeld reputatieanalyse HowAboutYou

Geef jouw bestuur(der) of organisatie zicht op online reputatie

Geef jouw bestuur(der) zicht op waar hij/zij staat in de ogen van de buitenwereld. In onze speciale eendaagse cursus reputatieanalyse leren we je:

  • wat het verschil is tussen identiteit, imago en reputatie;
  • hoe je met behulp van OBI4WAN het gewenste én het feitelijke leiderschapsprofiel online kan analyseren;
  • hoe je hier het beste over kunt adviseren.

Iets voor jouw organisatie? Op vrijdag 14 juli 2017 is de eerstvolgende cursus reputatieanalyse. Meld je aan en maak die reputatieanalyse voor je bestuur/organisatie (bekijk een voorbeeld)! Het is ook mogelijk om zelf een groep te vormen van maximaal 8 deelnemers, zodat wij de cursus bij jullie in huis verzorgen!

aanmelden

  

TamTam voorbeelden gallerijAlle segmenten van de bevolking peilen

Dé bevolking bestaat niet. Wel zijn er verschillende segmenten te onderscheiden: van mensen die betrokken zijn bij alles wat de overheid wil en doet (overheidsbetrokkenen, het blauwe segment) tot en met mensen die wars zijn van alles wat overheid heet (overheidsafzijdigen, het rode segment). De middensegmenten vormen de ‘zwijgende meerderheid’. De kunst is om niet alleen overheidsbetrokkenen te peilen - dat gebeurt in burgerpanels - maar alle segmenten. Met onze speciale methode is dit mogelijk. 

  

 

  

 reputatieanalyse Aart PaardekooperGeef je bestuur een representatief beeld

Zorg dat je bestuur regelmatig weet hoe de bevolking over haar denkt met behulp van een reputatiepeiling. Dit geeft inzicht in:

  • hoe bekend en gewaardeerd het bestuur is;
  • de beleving van prioriteiten door de bevolking;
  • bekendheid en waardering voor het bestuur.

Online verspreiding van de peiling zorgt hierbij voor een maximale respons uit verschillende segmenten. Meer weten? Vraag een voorbeeld aan van een reputatiepeiling of laat een inspiratiesessie bij jullie in huis verzorgen.

 meer info