Dienstverlening verandert; de wensen en eisen van onze klanten en inwoners veranderen. Steeds meer bedrijven en organisaties gebruiken daarom bottechnologie voor dienstverlening; direct een antwoord voor je klant, minder werkdruk voor jou. Waarom wachten?

Een bot, wat is dat?

Een bot is een computerprogramma dat opgegeven taken kan uitvoeren. Denk aan vragen beantwoorden, berichten labellen en antwoord suggesties doen aan medewerkers. Maar ook in het verwerken van gegevens zijn bots inmiddels onmisbaar. Bots handelen taken binnen enkele seconden af, zodat je team meer tijd heeft om zich te verdiepen in de moeilijkere vragen. Een goede bot vraagt om goede training en om onderhoud: zo maak je de bot ‘slimmer’. Zo heeft de klant sneller antwoord en jouw team meer tijd!

De voordelen van bots

Meer gesprekken tegelijk

een bot kan meerdere gesprekken tegelijk afhandelen in fractie van seconden: automatisch vragen van klanten beantwoorden, maar ook door berichten te voltooien of antwoord suggesties aan medewerkers voor te stellen

Verbeterde gebruikerservaring

een bot verbetert de gebruikerservaring van een klant. Klantreizen kunnen namelijk afgemaakt worden op de website. Het is onnodig te mailen of te bellen. Hierdoor is een klant sneller geholpen

Beter bereikbaar

een bot vergroot je bereikbaarheid: ook in het weekend of ‘s avonds kan een bot vragen beantwoorden

Medewerkers worden ontlast

een bot ontlast je medewerkers. Zij houden zo meer tijd over om echt de diepte in te gaan en de moeilijkere vragen op te pakken die een bot niet kan beantwoorden

Minder telefoontjes

een bot kijkt mee met de gesprekken met de inwoners en ondersteunt je medewerkers met antwoord suggesties bij veelgestelde vragen, waardoor zij efficiënter en sneller vragen kunnen beantwoorden

Inzet van bots: hoe pak je dat aan?

Wil jouw organisatie ook aan de slag met bots? Wij helpen je organisatie snel van start met een bot functie in de webcare van de tool OBI4wan, onze kennis van klantcontact en met een goede begeleiding van het project.

Voordat je ‘ja’ zegt tegen deze onmisbare bot, zul je misschien nog vragen hebben. Hoe pak ik het aan en wat komt er allemaal bij kijken? Wij vertellen hier graag meer over en denken mee over jouw specifieke situatie. Aan de slag met bots? Op basis van een grondige analyse bepalen we samen met jou waar een bot de organisatie bij kan ondersteunen. Een adviesgesprek over de bottechnologie is helaas nog niet mogelijk met een bot, wij zorgen dus dat er een deskundige collega bij je aan tafel zit 🙂