Hoe gaat jouw organisatie om met vragen op Facebook, Twitter en WhatsApp? Webcare bij overheden kan behoorlijk dynamisch zijn en bestaat uit een uiteenlopend takenpakket. Dit vraagt nogal wat van collega’s, werkprocessen en betrokken afdelingen. Hoe krijg jij jouw webcare strak georganiseerd?

Webcare: wat is het?

Webcare is een mooi woord voor het reageren op vragen die je inwoner stelt via verschillende online kanalen. Investeren in webcare is noodzakelijk, omdat je daar wilt zijn waar je inwoner is. Daarnaast kun je door middel van webcare goed luisteren naar je inwoners en inspelen op hun wensen.

Optimalisatie

het resulteert in het optimaliseren van de dienstverlening

Zichtbaarheid

vergroten van bekendheid en zichtbaarheid

Relatie versterken

relatie met inwoners opbouwen, uitdiepen en versterken

Burgerparticipatie

overheids- en burgerparticipatie stimuleren

Online imago

peilen, beïnvloeden en versterken van online imago en reputatie

Onze oplossing

Met een goede webcare tool kun je makkelijk en snel alle vragen en berichten over en naar je organisatie vinden en beantwoorden. Via de tool heb je opties zoals doorsturen, meelezen en categoriseren van berichten, waarmee je samenwerken tussen collega’s en afdelingen bevordert. Je zorgt er met webcare voor dat jouw organisatie van buiten naar binnen werkt en kunt zo het beleid van je organisatie goed aansluiten op de wensen van inwoners.

HowAboutYou staat klaar om je te ondersteunen. Wij begeleiden, ondersteunen en motiveren graag, maar jullie zijn zelf aan zet om webcare succesvol te maken. Wil je verder praten over webcare? Neem contact met ons op!

WhatsApp

WhatsApp is het meest gebruikte social media platform onder inwoners, maar ook in dienstverlening is het niet meer weg te denken. Met WhatsApp berichten die direct binnenkomen in je webcare tool, bied je klanten snelle oplossingen en verminder je de druk op het telefoniekanaal. Samenwerken, het verdelen op onderwerp, inzicht in voorraad en snelheid van beantwoorden, alles is mogelijk! Voor een kleine meerprijs kun je WhatsApp koppelen aan je Online Media Monitor. Dat werkt hetzelfde als bij het behandelen van vragen via Facebook en Twitter.

Benieuwd naar de kosten van Whatsapp of heb je nog andere vragen? Laat het ons weten!

Chat

Chat is één van de vormen van online klantcontact en een grote toevoeging aan je service. Met een chatvenster op je website kunnen klanten direct hun vragen stellen, bijvoorbeeld tijdens het invullen van een formulier. Hierdoor zijn vragen snel beantwoord, leer je waar je de website nog kunt verbeteren en vindt de klant direct een oplossing zonder alsnog te bellen of te mailen.

De voordelen van chat:

laagdrempelig contact

minder afhakers op de website en meer conversie
hogere klanttevredenheid

Chat kun je inzetten op elke pagina van je website, maar juist ook voor een project of bepaald product. Denk bijvoorbeeld aan een formulier waar te veel bezoekers afhaken. Dit zorgt voor minder vragen via de telefoon en een betere service. Benieuwd naar de kosten van chat op je website of heb je nog andere vragen? Laat het ons weten!